Son Gönderiler

GÖRSEL SANATLAR
ŞİİR/VİDEO KÖŞESİ
GEZİ KÖŞESİ

6 Ocak 2019 Pazar

KREASYON-DOKUMA TASARIMI

KREASYON NEDİR ?
                              Yeni bir şey ortaya koymak, yaratmak(oluşturmak)eylemi.
     Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmeni olarak,endüstriyi,üretim faaliyeleri açısından incelediğimizde;ham maddeden,işlenmiş maddeye,oradan üretime geçiş aşamasıyla,
tanıtım,pazarlama,satış teknikleriyle birbirleriyle doğrudan grift olan tekstil birimlerini,öğrencilerimle paylaşmamın en büyük katkısı,şüphesiz tekstil sektörü dokuma bölümünde çalışmış olmamla ilgilidir.
  1. Üniversitede oluşturduğum kreasyondan üretime kadar olan dokuma dersindeki örnekleri şöyle anlatabilirim:Öncelikle birim olarak düşündüğüm taslağı,çizimle gösterdim.Birim,bir bütünü oluşturan parçalardan her birine verilen addır.Ölçülerini tespit ettiğim kısma kadar,birimi tekrar ederek çizdim.Daha sonra çalışmamı,canson kağıdına kopyaladım ve guaj boya ile boyadım.Buraya kadar olan kısım,tekstil dokuma fabrikalarında 'Desen Bölümü' biriminde çalışanların yeridir.Bende orada çalışmıştım.Harika bir meslek.İnanın bana.Renk renk bir çok kreasyonu,müşterilerin tercihi doğrultusunda çizmiş olsak ta,ben ruhsal yapıya sahip olduğum için,orada çalıştığım tecrubeli bir arkadaşımın da beni desteklemesiyle rüyamda gördüğüm deseni çizerek,kendimce sınırlandırdığım desenlere ahenk katmayı başarmışımdır.İnsanın kendi çizdiği deseninin,kumaşa hayat verdiğini görmek harika bir duygudur.Kreasyon çizerken,1 cm içinde kaç iplik vardır düşüncesi ile bir anda tekstil mühendisi oluyorduk.Elimize aldığımız luplarla çeşitli kumaşların,iplik sayılarına baktık.Çözgü ve atkı iplikleri arasındaki bağlantılarla örgülendirme sistemlerini çözdük.Doğrusu bu yöntem öğretmenliğimde,halk oyunları dersindeki karaografi oluşturmada pek işime yaramıştır☺️Dersler arasında ilişkilendirme yapma da üstüme yoktur.Bütün bu hesaplar 1cm içinde olan iplik düzeni,ya da gramajına bağlı sayı ile sınırlı kalmıyor tabiki.Asıl önemli olan,1 cm'de olan iplik sayısı,bir tezgah boyunda kaç tane oluşu ile ilgili.Burada maliyet hesapları ortaya çıkar.İplik sıklıkları işvereni memnun etmeli,müşteri mantıklı bir örgülendirme ile çalışanı tasdik etmeli ki,kazan-kazan ilişkisi ile kaliteli bir yaklaşım olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder